Op deze pagina vind je alle informatie met betrekking tot het ruilen of retourneren van jouw bestelling:
Je hebt 14 dagen bedenktijd
Indien je bij Vinopura.nl een bestelling hebt gedaan, kun je deze binnen 14 dagen ruilen of retourneren: de zogenaamde ‘afkoelingsperiode’. Je maakt dan gebruik van het herroepingsrecht zoals dat in de algemene voorwaarden is vastgelegd. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd te worden. Voor flessen geldt dat deze ongeopend en onbeschadigd dienen te zijn.
Na het schriftelijk melden van jouw retourzending (via info@vinopura.nl, o.v.v. het bestelnummer), heb je nog 14 dagen om de zending daadwerkelijk te retourneren.
Verpakkingen die beschadigd zijn, incompleet of aangebroken zijn, komen niet voor ruilen, retour of restitutie in aanmerking. Helaas moeten we hier streng in zijn. Schade aan een verpakking die veroorzaakt is door de verzending valt hier uiteraard niet onder. Mocht je een beschadigde verpakking ontvangen, vermeld dit dan altijd op de vrachtbrief, c.q. het ontvangstbewijs bij de aflevering.
Stuur nooit aangebroken, opengemaakte flessen retour. Deze komen niet in aanmerking voor retour of ruilen.
‘Over smaak valt niet te twisten’, is een bekend gezegde. Als u een wijn niet kent maar u wilt hem graag uit proberen, bestel dan niet meteen een volle doos. Je kunt bijvoorbeeld eerst eens een enkele fles, of een mix van verschillende wijnen bestellen en later een grotere hoeveelheid van uw favoriete wijn in één bestelling. Zo voorkomt u dat jouw retour van de aangebroken doos geweigerd wordt.
Heb je vragen over de mogelijkheid tot het ruilen of tourneren van uw aankoop, neem dan contact op met de klantenservice van Vinopura.nl, via info@vinopura.nl of telefonisch op 0162-870140
Hoe te handelen
Stap 1
Kijk goed na of hetgeen je wilt retourneren of ruilen compleet, onbeschadigd is en de flessen ongeopend. (verwijderde capsules gelden als geopend en kunnen niet worden geruild of geretourneerd)
Stap 2
Stuur een e-mail bericht naar info@vinopura.nl, met vermelding van het bestelnummer en meldt dat je een geleverde bestelling retour wilt sturen of een bepaald product wilt ruilen.
Verzend jouw product aan:
GWH Vinopura.nl – afd. retouren
Tilburgseweg 58
4902 TM Oosterhout
Verpak de goederen goed om schade tijdens transport te voorkomen. Dit dient te gebeuren in de speciaal daarvoor ontwikkelde omdoos met de beschermende flessen-trays waarin je de order ook door ons hebt ontvangen.
Stap 3
Voeg in een envelop een kopie van de factuur, of een briefje met minimaal het bestel/factuurnummer, jouw naam en adres. Ook graag de reden waarom je de bestelling retour stuurt. Dit kan ons helpen onze klanten in de toekomst beter van dienst te zijn. Geef tot slot aan of je het aankoopbedrag retour wilt hebben (en op welke rekening) of dat je het product wilt ruilen. Indien dat laatste het geval is graag aangeven welk product je dan wilt ontvangen.
Stap 4
Na ontvangst van jouw retour, sturen wij direct jouw nieuwe artikel(en) op of storten zo snel mogelijk maar in elk geval binnen 14 dagen het aankoopbedrag op jouw rekening.
Stap 5
Indien wij een zending retour ontvangen welke niet aan de gestelde voorwaarden voldoet, zal deze direct retour afzender worden gestuurd. Ook zendingen die geen kopie-factuur of factuurnummer bevatten kunnen we niet in behandeling nemen. Indien de afzender van het retour niet bekend is, zal de retour als niet ontvangen beschouwd worden, deze kan ook niet worden verwerkt.
Kosten retour
Eventuele kosten voor het retoursturen van een artikel komen voor eigen rekening. Indien je kiest voor terugstorting van het aankoopbedrag, dan wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief reeds betaalde verzendkosten, teruggestort op jouw rekening.